Onko jokin syy miksi Helmet-kirjastokimppaan ei ole otettu käyttöön Cineast-elokuvapalvelua? Se on jo niin monessa kimpassa käytössä, ja vaikuttaa todella…

Kysytty

Hei, onko jokin syy miksi Helmet-kirjastokimppaan ei ole otettu käyttöön Cineast-elokuvapalvelua? Se on jo niin monessa kimpassa käytössä, ja vaikuttaa todella monipuoliselta.

Vastaus

Vastattu

Tällä hetkellä Helmet-kirjastoilla ei ole suunnitelmissa aloittaa striimattavan elokuvapalvelun tarjoamista asiakkailleen. Striimattavat elokuvapalvelut ovat suhteellisesti katsottuna kalliita. Helmet-kirjastojen alue on väestöltään suuri ja siten striimattavaan palveluun täytyisi budjetoida vastaavasti suuri summa rahaa. Fyysisten tallenteiden kysyntä on kuitenkin vielä hyvällä tasolla, joten panostamme toistaiseksi niihin.