Onko John Lennon Imagine-kappaleesta tehty kaksi suomenkielistä tekstiä? Juice Leskinen on ainakin tehnyt, mutta löytyykö myös toinen suomenkielinen versio?

Kysytty

Onko John Lennon Imagine-kappaleesta tehty kaksi suomenkielistä tekstiä? Juice Leskinen on ainakin tehnyt, mutta löytyykö myös toinen suomenkielinen versio?

Vastaus

Vastattu

Finna-haun avulla löytyy toinenkin käännösteksti lauluun. Chrisse Johansson teki sen vuonna 1973 nimellä "Luotan meihin kaikkiin". Marion Rung lauloi kappaleen LP-levylleen "Lauluja sinusta".

Juice Leskisen käännös on nimeltään "Uneksi". Sen hän teki Eija Ahvon pyynnöstä vuoden 1988 tienoilla. Levylle asti sanoitus päätyi vasta vuonna 2021, kun Eija Ahvon juhla-albumi "Tulitikkutyttö" julkaistiin.

https://www.is.fi/musiikki/art-2000007631855.html

1 ääntä

Kommentit