Onko Jean-Jacques Rousseaun teos "Contrat social" suomeksi "Yhteiskuntasopimus" vai "Yhteiskuntasopimuksesta"? Olen kuullut kahdenlaista versiota. Kiitos jo…

Kysytty

Onko Jean-Jacques Rousseaun teos "Contrat social" suomeksi "Yhteiskuntasopimus" vai "Yhteiskuntasopimuksesta"? Olen kuullut kahdenlaista versiota. Kiitos jo etukäteen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Rousseaun teoksen nimi on Du contrat social ou principes du droit politique. Suomennoksen nimi on tarkka käännös : Yhteiskuntasopimuksesta eli
Valtio-oikeuden johtavat aatteet.