Onko J. L. Runebergin teosten ranskannoksia luettavissa netistä?

Kysytty

Onko J. L. Runebergin teosten ranskannoksia luettavissa netistä?

Vastaus

Vastattu

Runeberg-ranskannoksista löytyy verkosta ainakin vuonna 1879 julkaistu valikoima Le roi Fialar, joka sisältää Hippolyte Valmoren suorasanaisia tulkintoja "Jean-Louis Runebergin" runoelmista (Fänrik Ståls sägner, Julqvällen, Hanna, Kung Fjalar) sekä joukosta yksittäisiä runoja. Viimeksimainittu osio sisältää tekstejä myös muilta pohjoismaisilta runoilijoilta.

Le roi Fialar, précédé de: Le porte-enseigne Stôle - Google Books