Onko idols tv-ohjelmasta tehty mitään kirjaa tai paremminkin onko sitä tutkittu? Tai sitten edes jotain siihen viittaavaa.

Kysytty

Onko idols tv-ohjelmasta tehty mitään kirjaa tai paremminkin onko sitä tutkittu? Tai sitten edes jotain siihen viittaavaa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomenkielellä tosi-tv:stä on kirjoitettu mm. Lähikuva-lehdessä (mm. Veijo Hietala: Tosi-tv. Neorealismia vai realismin simulaatiota. Lähikuva 4/2000.
Veijo Hietala ja Ari Honka-Hallila: Todellisuuden paluu televisioon. Lähikuva 1/1992. Bill Nicols (suom. Juha Wakonen): Todellisuuden ja television rajoilla. Lähikuva 1/2001.)

Elokuva-arkiston kirjastosta löytyy jonkin verran englanninkielistä kirjallisuutta tosi-tv:stä. Kirjaston tietokantaa voi selata netissä,
löytyy osoitteesta www.sea.fi/kirjasto. Kirjasto on avoin kaikille,
puh. 09-615 40 213.

Frank-monihausta löytyi asiasanalla 'tosi-tv' runsaasti materiaalia
(mm. Teemu Lampisen pro-gradu "Tosi-tv iltapäivälehtien juttuaiheena.
Tosi-tv-ohjelmat 2000-luvun menestysformaattina ja mediatapahtumina suomalaisissa iltapäivälehdissä 2001-2003". Jyväskylän yo 2006.
Katja Kivistön opinnäyte "Selviytyjät, idolit ja heikot lenkit. Tosi-tv-ohjelmien vastaanotto nuoten keskuudessa". Mikkelin ammattikorkeakoulu 2004.)