Onko Helsingissä ollut seppänä mies v. 1847 jolla on venäläistyyppinen nimi TOH / TOHP... , jossain nykyisen Josafatinkadun / Kirstinkadun tienoilla? Onko…

Kysytty

Onko Helsingissä ollut seppänä mies v. 1847 jolla on venäläistyyppinen nimi TOH / TOHP... , jossain nykyisen Josafatinkadun / Kirstinkadun tienoilla? Onko alueella ollut mahdollisesti myös jonkin sorttinen "vahtitupa" nykyisten Josafatin kallioiden ja Helsinginkadun suuntaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olisiko vahtitupa ollut muutama vuosi sitten purettu metsänvartijan mökki, joka oli Helsingin kantakaupungin vanhimpiin rakennuksiin kuuluva rakennus Kallion Linnunlaulun alueella. Alla blogikirjoitus purkamisen ajalta:

http://esoteerinenmaantiede.blogspot.fi/2013/08/metsanvartijan-mokkia-h…

Kysymästäsi sepästä ei valitettavasti näin vähäisin tiedoin löytänyt tietoa.