Onko Helsingin Käpylän Yhtenäiskoulussa oikeutettu automaattisesti lukioon pääsyyn, jos on saanut siellä peruskoulun päättötodistuksen vai onko sen koulun…

Kysytty

Onko Helsingin Käpylän Yhtenäiskoulussa oikeutettu automaattisesti lukioon pääsyyn, jos on saanut siellä peruskoulun päättötodistuksen vai onko sen koulun lukioon ihan normaali karsinta niillekin sinne lukioon opiskelemaan tahtoville, jotka ovat samassa koulussa saaneet peruskoulun päättötodistuksen?

Vastaus

Vastattu

Hei! Käpylän yhtenäiskoulun lukio liitettiin Alppilan lukioon 1.8. 2015 alkaen eli erityistä Käpylän yhtenäiskoulun lukiota ei Alppilan lukioon yhdistämisen jälkeen enää ole ollut. Tässä linkki Opetusviraston tietoihin: https://opetusvirasto1.rssing.com/chan-11860105/all_p12.html