Onko Helmet-kirjaston järjestelmässä ollut syys-lokakuussa 2020 vikaa, kun sähköpostiin ei ole tullut mitään ilmoitusta eräpäivästä, kuten normaalisti tulee?…

Kysytty

Onko Helmet-kirjaston järjestelmässä ollut syys-lokakuussa 2020 vikaa, kun sähköpostiin ei ole tullut mitään ilmoitusta eräpäivästä, kuten normaalisti tulee?
Sen sijaan myöhästymismaksu on kyllä lisätty sivustolle omiin tietoihin.
Mitä tällaisessa tilanteessa pitäisi tehdä?

Vastaus

Vastattu

Kyllä, Helmet-kirjastoissa on ollut kirjastojärjestelmän palvelimien päivityksestä johtunut häiriö, joka on nyt selvinnyt. Kaikkia eräpäiväilmoituksia ei ole voitu lähettää. Ongelmatilanteen takia lainat eivät ole erääntyneet 30.9. - 7.10., ja tänä aikana kertyneet maksut voi pyytää poistamaan.