Onko fjällbacka sarjassa olevia joitakin kirjoja julkaistu uudestaan eri vuonna? Ainakin kirjaston sivuilla on uudempia painos vuosia.

Kysytty

Onko fjällbacka sarjassa olevia joitakin kirjoja julkaistu uudestaan eri vuonna? Ainakin kirjaston sivuilla on uudempia painos vuosia.

Vastaus

Vastattu

Camilla Läckbergin Fjällbacka-sarjan alkupään kirjoista joitakin on julkaistu uudelleen. Näyttäisi siltä, että sarjan suomalainen kustantaja on vaihtunut jossakin vaiheessa Schildts & Söderströmistä Gummerukseen, jonka jälkeen Gummerus on ottanut uusia painoksia aiemmin S&S:n julkaisemista kirjoista. Nykyisin Läckbergin tuotantoa kustantaa Suomessa Otava. Otavan nettisivuilta (viitattu 25.3.2024) löytyykin selkeä lista sarjan kirjoista eri painovuosineen.