Onko Evert Tauben runoa I Roslagens famn suomennettu?

Kysytty

Onko Evert Tauben runoa I Roslagens famn suomennettu? Runoon sävelletty laulu löytyy nettitiedon mukaan Suuren Toivelaulukirjan osasta 16 sivulta 244. Löytyisikö sieltä myös suomennos?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suuri toivelaulukirja 16 pitää sisällään kyseisen laulun ja Pallen (oik. Reino Palmroth) sen tekstistä tekemän suomennoksen. Laulun alkukielinen nimi on Calle Schewens vals ja suomenkielinen Perämies-Kallen valssi. Saatetekstin mukaan se kirjoitettiin Carl von Schewenin kesähuvillalla järjestettyyn tilaisuuteen, jossa Evert Taube kutsuttiin Pelarorden-nimisen ritarikunnan jäseneksi. Taube teki siitä ensilevytyksen vuonna 1931.

Tekijänoikeussyistä tekstiä ei voi julkaista palvelussamme, mutta saat sen sähköpostiisi.