Onko Ekoelo-aikakauslehteä enää missään arkistoissa saatavilla? Tai mahdollista ostaa vanhoja lehtiä?

Kysytty

Onko Ekoelo-aikakauslehteä enää missään arkistoissa saatavilla? Tai mahdollista ostaa vanhoja lehtiä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Netistä löytyvän tiedon mukaan Ekoelo-lehden viimeinen numero on 6/2018. Helmet-kirjastoista Ekoelon numerot on kaikki jo poistettu, vaikka nimeketietue haulla löytyykin.

Finna.fi-palvelusta selviää, että Kansalliskirjastossa on erikoislukusaliin tilattavana ja saatavissa numerot 1/ 2012 ja 1-6/2013. Huomautuksissa kerrotaan, että "Ei vuosi- eikä numerotasoista seurantaa vuodesta 2014". Tässä linkki Finnan hakutuloksiin Ekoelo.

Salon pääkirjastossa lehteä näyttäisi olevan saatavilla numerosta 1/2014 eteenpäin. Salossa käy Vaski-kirjastojen kortti tai tarvittaessa voit tehdä kaukolainapyynnön Helsinkiin niistä numeroista, joita ei Kansalliskirjastosta saa. Kaukopalvelu

Lehtiluukku.fi:n kautta voi ilmeisesti ostaa lukuoikeuden digitaalisiin Ekoelo-numeroihin.

Paperilehden numeroita kannattaa kysellä myös antikvariaateista.