Onko Eino Leinon runoa Kyltyyri käännetty ruotsiksi ja englanniksi? Haussa itse runo, kääntäjän nimi sekä teos, jossa ilmestynyt ensimmäisen kerran.

Kysytty

Onko Eino Leinon runoa Kyltyyri käännetty ruotsiksi ja englanniksi? Haussa itse runo, kääntäjän nimi sekä teos, jossa ilmestynyt ensimmäisen kerran.

Vastaus

Vastattu

Runoa ei ilmeisesti ole käännetty englanniksi eikä ruotsiksi. Kävin läpi Suomalaisen kirjallisuuden seuran käännöstietokannan ja kirjastosta löytyviä Leino-käännösten kirjoja enkä löytänyt käännöksiä. Kysyin asiaa vielä varmuuden vuoksi Eino Leino -seurasta. Sieltä sain vahvistuksen siitä, että Kyltyyri-runoa ei ole käännetty englanniksi eikä ruotsiksi, mutta kuulin, että saksannos on olemassa. Ilmoita, jos olet kiinnostunut saksannoksesta. Voin lähettää sen sinulle suoraan sähköpostiin.

Lähteet:
Käännöstietokanta