Onko Egyptissä muinoin olleen deir-el-Medinan kylän ihmisten elämästä tehty väitöskirjaa tai muuta kirjaa tai kirjoja ? Minua kiinnostaa sen ajan arkielämä.

Kysytty

Onko Egyptissä muinoin olleen deir-el-Medinan kylän ihmisten elämästä tehty väitöskirjaa tai muuta kirjaa tai kirjoja ? Minua kiinnostaa sen ajan arkielämä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Löysin kirjan "Kirjeitä Faraoiden Egyptistä" (2004) jonka egyptologian tohtori Jaana Toivari-Viitala on kirjoittanut. Kirja käsittelee tavallisten ihmisten elämä Egyptissä, Deir el-Medina kylässä. Kirja löytyy esimerkiksi Turun pääkirjastossa hyllyssä 91.11.

Jaana Toivari-Viittala on myös kirjoittanut muutaman artikkelin Deir el-Medinasta, tietoa niistä löytyy täältä: http://www.egyptologinenseura.fi/Johtokunta/Jaana.htm Linkistä pääsee myös Deir el-Medina tietokantaan josta voi löytää paljon enemmän luettavaa Deir el-Medinasta.