Onko autolautta Estonian uppoamisesta olemassa mitään Suomesta saatavilla olevaa kaunokirjallista teosta?

Kysytty

Onko autolautta Estonian uppoamisesta olemassa mitään Suomesta saatavilla olevaa kaunokirjallista teosta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Estonian uppoamista käsitellään ainakin jollain tapaa näissä suomenkielisissä kaunokirjallisissa teoksissa:

Katja Kettu: Hitsaaja
Robert Åsbacka: Urkujenrakentaja
Anna Lassila: Popcornprinsessa

Vironkielinen romaani Elme Väljaste: Elu võib alata lõpust on saatavilla kaukolainaksi muutamista Suomen kirjastoista.

Sinua saattaisi kiinnostaa myös artikkeli "'Ja yhtäkkiä tulvahtaa keittiö täyteen merivettä': katastrofi, dystooppisuus ja trauma Estonian onnettomuuden kaunokirjallisissa kuvauksissa". Artikkeli on julkaistu e-kirjassa Pakkovaltiosta ekodystopiaan: kotimainen nykydystopia (Helsingin yliopisto, 2017).