Onko alun perin walesilaista laulua "The Lass of Swansea Town" suomennettu? Laulu tunnetaan myös nimellä "Old Swansea Town Once More".

Kysytty

Onko alun perin walesilaista laulua "The Lass of Swansea Town" suomennettu? Laulu tunnetaan myös nimellä "Old Swansea Town Once More".

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ilmeisesti laulua ei ole suomennettu. Etsimme suomennosta lukuisista kirjastotietokannoista mm. Suomen kansallisdiskografia Violasta, Suomen kansallisbibliografia Fennicasta ja runotietokannasta Linkki maailman runouteen.

Todettakoon, että Suomessa kappaletta "Old Swansea Town Once More" on esittänyt turkulainen Shanty Singers kuoro, esityskielenä siis englanti.