Onko äitiyslomasta ollut säädöksiä v. 1941 alussa? Kaikki tietolähteet ovat tervetulleita!

Kysytty

Onko äitiyslomasta ollut säädöksiä v. 1941 alussa? Kaikki tietolähteet ovat tervetulleita!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä asiassa on Finlex -säädöspankki nettiosoitteessa www.finlex.fi käyttökelpoinen lähde. Netti-Finlex on myös ensisijainen virallinen oikeudellinen tietolähde!

Laki työsopimuslain muuttamisesta 30/1985 näyttäisi olevan varhaisin säädös jossa kysytty äitiysloma-termi on käytössä.

Muita äitiyttä tukevia säädöksiä:

Päätös äitiysavustuslain 2 §:ssä mainitusta tulojen enimmäismäärästä eri kuntaryhmissä

Asetus äitiysavustuslain toimeenpanosta

äitiysavustuslaki.

Päätös valtioon virka- tai työsuhteessa olevan naisen velvollisuudesta toimittaa sairausvakuutuslain (364/63) mukaan työnantajalle suoritettavan äitiysrahan hakemista varten tarpeelliset todistukset

Sairausvakuutuslaissa 364/1963 on useita esimerkkejä äitiysrahan määräytymisestä.