Onko Adolf Paulin teoksia yhtään suomennettu?

Kysytty

Onko Adolf Paulin teoksia yhtään suomennettu?

Vastaus

Vastattu

Ruotsalaiselta Adolf Paulilta (1863 – 1943) on suomennettu ainoastaan näytelmät Pirun kirkko (suom. Aarne Orjatsalo, 1908) ja Kuningas Kristian II (suom. Kasimir Leino,  julkaisuaika tuntematon).

Pirun kirkko –näytelmä on lainattavissa Helmet-kirjastojen Pasilan kirjavarastosta. Kuningas Kristian II –näytelmä on Taideyliopiston Sörnäisten kampuskirjaston suljetussa varastossa eikä sitä saa kotilainaan.

Jean Sibelius sävelsin Laulun ristilukista (op.27 Nr 4) Adolf Paulin runoon Sångeln om korsspindeln. Runon suomensi Aarni Kouta.

Adolf Paulin Pirun kirkko Helmet-kirjastoissa

https://uniarts.finna.fi/Record/uniarts.99195924206249?sid=3628846964