Ongelma Taskukirjastoon pääsyssä ollut jo useamman viikon ajan. Näytölle tulee aina teksti: "Yhteys palveluun epäonnistui. Yritä myöhemmin uudelleen."

Kysytty

Ongelma Taskukirjastoon pääsyssä ollut jo useamman viikon ajan. Näytölle tulee aina teksti: "Yhteys palveluun epäonnistui. Yritä myöhemmin uudelleen."

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet-verkkosivut siirtyvät toiselle alustalle ja Taskukirjasto-sovelluksen ylläpito on lopetettu, sillä se ei ole yhteensopiva uuden verkkokirjaston kanssa. Uusi verkkokirjasto käyttää Kansalliskirjaston ylläpitämää Finna-palvelua, jolle Kansalliskirjasto ei ole kehittänyt omaa mobiilisovellusta.

Uusi Helmet-verkkokirjasto on jo avattu koekäyttöön, ja sen mobiilisivusto on korvannut Taskukirjasto-sovelluksen.

Lisää tietoa aiheesta ja ohjeita uuden Helmet-mobiilisivuston käyttöön löytyy täältä: Taskukirjaston tilalle Helmet-mobiilisivusto vuoden 2024 alussa

Sitä en tiedä, miksi Helmet ei ole pystynyt lisäämään tätä tietoa tuon virheilmoituksen tilalle.