Olympialaisissa Kiinalaisilla ja Korealaisilla juosiampujilla oli kuin valkoiset naamiot kasvoillaan. Luulen että se oli aurinkosuojaa. Mitä se oli?

Kysytty

Olympialaisissa Kiinalaisilla ja Korealaisilla juosiampujilla oli kuin valkoiset naamiot kasvoillaan. Luulen että se oli aurinkosuojaa.
Mitä se oli?

Vastaus

Vastattu

Tästä ei tarkkaa tietoa löydy, mutta hyvin todennäköisesti jousiampujien kasvoilla oli nimenomaan aurinkosuojaa. Reddit-keskustelualustalla samaa on ihmetelty täällä ja täällä, ja suurin osa keskustelijoista on sitä mieltä, että kyseessä on aurinkosuoja. Korkean suojakertoimen aurinkosuojat voivat aiheuttaa valkoista pigmenttiä kasvoille, ja käsittääkseni monelle korealaiselle ihonhoito ja auringolta suojautuminen on todella tärkeää. Hyvin vaalea iho kuuluu myös siellä kauneusihanteeseen, joten tästäkin syystä joillakin aurinkosuojilla saattaisi olla vaalentava vaikutus.