Mikä on Wigwamin eka levyn todellinen hinta. Ja sitten fairport hinta.

Kysytty

Moi. Olisin kysynyt mikä on Wigwamin eka levyn todellinen hinta. Ja sitten fairport hinta.

Vastaus

Vastattu

Jos kyseessä on ensipainos tai muu vanha tai harvinainen painos, hinta voi vaihdella muutamasta kymmenestä eurosta jopa satoihin tai yli tuhanteen euroon. Wigwam-yhtyeen ensimmäinen LP:n Hard N' Horny (1969) ensipainokseen yhtyeen jäsenet piirsivät itse pahvikannet. Jokainen ensipainoksen kappale alkuperäiskansineen on siis ainutlaatuinen. Myös Fairyport-albumin (1971) osto- ja myyntihinnat voivat olla satoja euroja hyväkuntoisesta ensipainoksesta. Toisaalta uusintapainokset voivat olla hyvinkin halpoja, muutaman kympin arvoisia.

Discogs-niminen verkkosivusto toimii tietolähteenä ja markkinapaikkana vanhoista äänilevyistä kiinnostuneille keräilijöille. Sieltä voi etsiä levyjen tietoja yhtyeen tai artistin nimellä, levyn nimellä tai levy-yhtiön nimellä.

Yhtyeen tuotantoa esittelevä nettisivusto www.wigwam.fi esittelee valokuvin 33 erilaista käsinpiirrettyä Hard N' Horny -albumin kantta. Ensipainos levystä oli sivuston tietojen mukaan 400 kpl, joten melko kova työ oli näiden kansien piirtämisessä.

Discogs-sivusto:https://www.discogs.com/

Hard N' Horny -albumin kansia Wigwam.fi-sivuston diskografiassa:
http://www.wigwam.fi/discography/covers/hard_n_horny_covers.htm