Olisin kysynyt löytyykö sellaista teosta/ tutkimusta, joka käsittelisi ruokaa ja syömistä kaunokirjallisuudessa?

Kysytty

Olisin kysynyt löytyykö sellaista teosta/ tutkimusta, joka käsittelisi ruokaa ja syömistä kaunokirjallisuudessa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaunokirjallisia teoksia: Yoshimoto: Kitchen, Lu: Herkkusuu, Esquivel: Pöytään ja vuoteeseen, Wall: Sopan sinulle keitin, Simmel: Ei aina kaviaaria ja Tolonen: Salainen keittokirja. H.K.Riikonen kirjoittaa ruuosta ja syömisesta Pentti Saarikosken proosassa kirjassa Toiseuden politiikat SKS 1993 ja Kerttu Saarenheimo kirjoittaa ateriakuvauksista kirjallisuudessa teoksessa Arjen merkit Kirjastopalvelu 1991.