Olisin kovin kiinnostunut tietämään onko Marie Antoinetten tyttären Marie Thérèse Charlotten kohtalosta ja elämästä vallankumouksen jälkeen mitään…

Kysytty

Hei! Olisin kovin kiinnostunut tietämään onko Marie Antoinetten tyttären Marie Thérèse Charlotten kohtalosta ja elämästä vallankumouksen jälkeen mitään kirjallisuutta suomen kielellä? Luen tällä hetkellä Susan Nagelin kirjaa Marie Thérèse the fate of Marie Antoinette`s daughter mutta koska kirja on englanninkielinen ja vilisee hurjasti sanoja, joita en ymmärrä niin lukeminen ei ole niin nautinnollista ja on kaiken lisäksi tavattoman hidasta :( Olen yrittänyt itse etsiä tietoja mutta en ole löytänyt ... ja lisäksi olisiko Marie Antoinettesta / Marie Thérèsestä elokuvia suomen tai englanninkielisiä? Kiitän etukäteen vastauksesta!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pelkästään Marie Thèrèsestä tai Marie-Thérésestä kertovaa suomenkielistä painettua teosta ei löytynyt, mutta Marie Antoinettesta löytyy HelMet-kirjastossa kyllä suomeksikin kirjoja.

Uusin suomeksi ilmestynyt on Carolly Ericksonin Minä, Marie Antoinette (suomentanut Taina Wallin). Toinen kirja on Joan Haslipin teos Marie Antoinette (suomentanut Eila Salminen). Luulisi näissä teoksissa olevan jotain myös Marie-Thérésestä. Suosittelemme tutustumista näihin teoksiin.

Lisäksi kirjastosta löytyy aikalaismusiikkia ja DVD -elokuvia (napsauta linkkiä) http://haku.helmet.fi/iii/encore/search?formids=target&suite=def&reserv…