Olisin kiinnostunut tietämään Disney-elokuvissa esitettyjen suomeksi dubattujen kappaleiden kääntäjiä. Tällä hetkellä haussa on Mulanin (1998) dubbauksen…

Kysytty

Hei!
Olisin kiinnostunut tietämään Disney-elokuvissa esitettyjen suomeksi dubattujen kappaleiden kääntäjiä.
Tällä hetkellä haussa on Mulanin (1998) dubbauksen kääntäjä. Voisiko nämä tiedot lisätä myös Helmetin nimekkeisiin?

Vastaus

Vastattu

Musiikkiasiantuntijan vastaus:

Ks. https://www.elonet.fi/fi/elokuva/742570

Laulujen suomenkielisten sanojen takana lienee Pekka Lehtosaari. Oletan siis näin, koska tiedoissa ei mainita kuin tämä yksi kääntäjä.