Olisin kiinnostunut lukemaan kirjoja kriminologiasta. Olisiko antaa vinkkejä?

Kysytty

Hei. Olisin kiinnostunut lukemaan kirjoja kriminologiasta. Olisiko antaa vinkkejä?

Vastaus

Vastattu

Suomeksi löytyy kaksi kriminologian perusteosta:

-Kivivuori, Janne et al.: Kriminologia. Rikollisuus ja kontrolli muuttuvassa yhteiskunnassa. Helsinki: Gaudeamus, 2018 (Kriminologian opintosuunnan oppikirja Helsingin yliopistossa)
-Laitinen, Ahti & Aromaa, Kauko: Rikollisuus ja kriminologia. Tampere: Vastapaino, 2005

Näiden lisäksi voit selailla alla olevan linkin teoksia.
https://tinyurl.com/Kirminologiakirjat