Olisin kiinnostunut lukemaan Englannin/Iso-Britannian historiasta, mikä olisi hyvä ja selkeä kirja aloittaa? Suomen- tai englanninkielinen, mistä kirjastosta…

Kysytty

Hei
Olisin kiinnostunut lukemaan Englannin/Iso-Britannian historiasta, mikä olisi hyvä ja selkeä kirja aloittaa? Suomen- tai englanninkielinen, mistä kirjastosta löytyisi Helsinki/Lauttasaari tai Espoo? 1400 luvun tv sarja herätti kiinnostuksen historiaan.

Vastaus

Vastattu

Suomenkielisistä kirjoista hyvän yleiskuvan aiheeseen antaa Christopher Daniellin "Matkaopas historiaan: Englanti" (Unipress). Kirjaa on saatavissa Helmet-kirjastoista kolmeakin eri painosta, joista tuorein on nimenltään yksinkertaisemmin "Englanti". Niteitä on saatavissa useista kirjastoista, jotka selviävät parhaiten helmet.fi -sivulta etsimällä esimerkiksi tekijän nimellä.

Hyviä englanninkielisiä yleisteoksia ovat nämä helmet-kirjastoista saatavat kirjat:

Tombs, Robert: The English And their History (Penguin)

An Illustratred History of Britain (Longman)