Olisin halunnut tietää jos otan isomummin nimen käyttöön serkkuni kanssa en haluaisi että sen voi ottaa kuka tahansa (ainoastaan verisukulainen) tuota…

Kysytty

Olisin halunnut tietää jos otan isomummin nimen käyttöön serkkuni kanssa en haluaisi että sen voi ottaa kuka tahansa (ainoastaan verisukulainen) tuota sukuniemeä ei ole suomessa nyt yhtään kappaletta. Voiko sitä ihan oikeasti suojata?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sukunimien käyttöä ja vaihtoa säätelee Nimiasetus (254/1991).