Olisiko valikoimiinne mahdollista saada Pekka Töpöhäntä, ja Pekka Töpöhäntä Amerikassa- piirretyt dvd elokuvat, joissa olisi mahdollista saada valituksi…

Kysytty

Hei!

Olisiko valikoimiinne mahdollista saada Pekka Töpöhäntä, ja Pekka Töpöhäntä Amerikassa- piirretyt dvd elokuvat, joissa olisi mahdollista saada valituksi ruotsinkielinen puhe ja suomenkielinen tekstitys yhtäaikaisesti. Olisi hyvä jos piirretyissä olisi mahdollisimman monta kieli,- ja tekstitysvalikkoa eri kielillä. Toivoisin valikoimiinne myös lisää vanhoja piirrettyjä dvd-versioina kuten Alfred j. Kwak, yms...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

HelMet -kirjastojen kokoelmissa on tosiaan Pekka Töpöhäntä ja Pekka Töpöhäntä Amerikassa dvd-levyt, joissa on vaihtoehtona vain suomenkielinen ja ruotsinkielinen puhe.
http://www.helmet.fi/record=b1083475~S9*fin
http://www.helmet.fi/record=b1083316~S9*fin

Valitettavasti kirjasto voi hankkia vain sellaisia dvd-levyjä, jotka jo ovat markkinoilla eli aina ei ole tarjolla sekä ääni- että tekstiversioita.
Kirjasto voi lisäksi hankkia kokoelmiinsa vain sellaisia kuvatallenteita, joille myyjä/maahantuoja on hankkinut kirjastolainausoikeudet. Tämä rajoittaa huomattavasti kirjastojen mahdollisuuksia hankkia kokoelmiinsa kuvatallenteita.
Vanhoista piirretyistä ei esimerkiksi julkaista uusia dvd-levyjä tai niille ei ole hankittu lainausoikeutta.

Voimme toki välittää toiveen myyjille - toivottavasti he ottavat huomioon, että myös vanhemmalla aineistolla olisi kysyntää. Samoin eri kielivaihtoehdot (puhe/teksti)olisivat varmasti monen muunkin toiveena.