Olisiko teilä tietoa kansan laulusta,tai peräti levytyksestä ( karaoke ) sanat alkavat "Nouse tuonne kunnahille katso maatas kaunista, simäele laakson pojaan…

Kysytty

Hei, Olisiko teilä tietoa kansan laulusta,tai peräti levytyksestä ( karaoke ) sanat alkavat "Nouse tuonne kunnahille katso maatas kaunista, simäele laakson pojaan kukkanurmes loistetta"

Vastaus

Vastattu

Hei,

Kyseessä on Karl August Hermannin alkujaan vironkielelle tekemä, myöhemmin suomennettu Kaunis olet, synnyinmaa. Laulu löytyy monestakin koululaulu- sekä kuorolaulukirjasta.

Levytyksiä en löytänyt montaakaan:

Meri-Kaarinat: Huomenta aamu! CD, 2001

Martta-kuoro 10" LP, julkaisuvuosi?