Olisiko suomenkielistä kirjaa, johon olisi koottu neuleohjeita vuosikymmenten varrelta (esim. 1900-2000 tai vaikka 1950-2000)? Tai yksittäisiä teoksia, joissa…

Kysytty

Olisiko suomenkielistä kirjaa, johon olisi koottu neuleohjeita vuosikymmenten varrelta (esim. 1900-2000 tai vaikka 1950-2000)? Tai yksittäisiä teoksia, joissa olisi aina yhden vuosikymmenen neuleohjeita?

Vastaus

Vastattu

Muun muassa 1930-1950 -lukujen neuleohjeita löytyi paristakin kirjasta. Esimerkiksi Vintageneuleet: upeita neulemalleja 1930-1950 -luvuilta filmitähtien tyyliin. Samantyylinen teos on myös Ne ihanat neuleet. Lasten neuleohjeita voit tutkia teoksesta Pienten pukimet: nostalgisia neuleohjeita vauvoille ja taaperoille

Lisäksi kiinnostava kirja voisi olla Perinteiset neule- ja virkkuutyöt, jossa tekijä on päivittänyt vanhoja malleja nykyaikaisille langoille.

Helmet.fi -sivulta voit hakea myös vanhoja käsityölehtiä esimerkiksi 1930-luvulta. Lehden nimi on Virkkaus- ja neuletyöt. Myös muiden käsityölehtien vanhoja numeroita on mahdollista lainata, esimerkiksi Suuri Käsityö ja Kauneimmat käsityöt. Novitan sivuilta on mahdollista hakea vanhempia neuleohjeita hakusanalla arkistomalli (suora linkki arkistomalli-sivulle)