Olisi kysymys tuosta 1-2 luokkalaisten lukudiplomista. Kun pitää lukea 10 kirjaa joista yksi on runokirja niin voiko lukea kaikki yhdeksän vaikkapa…

Kysytty

Hei,

Olisi kysymys tuosta 1-2 luokkalaisten lukudiplomista.
Kun pitää lukea 10 kirjaa joista yksi on runokirja niin voiko lukea kaikki yhdeksän vaikkapa helppolukuisista tai nuorten kirjoista kunhan jokaisesta sarjasta vain yksi ettei esim kaikkia banaanisarjan kirjoja?
Vai onko pakko lukea jokaisesta kuudesta osa-alueesta yksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tämä löytyy esittelysivuilta:
"Diplomi 1 on tarkoitettu erityisesti 1.–2. luokkien oppilaille. Diplomin saat, kun luet kymmenen (10) kirjaa tältä listalta. Vähintään yhden (1) pitää olla runokirja. Samasta kirjasarjasta voi valita vain yhden (1) kirjan. Jos kirjasta on olemassa äänikirja, voit kuunnella myös sen. Voit lukea kirjan millä tahansa kielellä. Apua voit kysyä opettajalta tai kirjastosta. Jos haluat lukudiplomin kevään 2014 kevätjuhlassa, lue kirjat huhtikuun 2014 loppuun mennessä. Kun olet suorittanut lukudiplomin 1, voit halutessasi suorittaa bonusdiplomin lukemalla samalta listalta kymmenen eri kirjaa."
Kyllä ne voi lukea kuten mainitset, mutta suosittelemme monipuolista lukemista.