Olisi kyse Keski-Suomen maakuntaviiristä / isännänviiristä. Aiemmin olen nähnyt, että viirin värit ovat ylhäältä alas: musta, punainen ja valkoinen. Joku aika…

Kysytty

Olisi kyse Keski-Suomen maakuntaviiristä / isännänviiristä. Aiemmin olen nähnyt, että viirin värit ovat ylhäältä alas: musta, punainen ja valkoinen. Joku aika sitten huomasin, että jotkut lippufirmat tekevät viirejä, joissa värit ovat ylhäältä alas: punainen, valkoinen, musta. Kumpi on virallinen versio? Jos muutos on tapahtunut, milloin se on tehty? Voiko tuota ensimmäistä versiota yhä käyttää? Mikä on Keski-Suomen liiton kanta asiaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä vastaus Keski-Suomen liitosta:

"Näyttää siltä että osa lippufirmoista valmistaa ainakin netissä olevien kuvien perusteella puna-valko-mustia tai musta-puna-valkoisia isännänviirejä, mutta liiton sivuilla olevan ”maakuntatunnukset” alasivuston mukaan ”maakunnan isännänviiri on musta-valko-punainen pystysuunnassa alaspäin kapeneva viiri, jonka yläosassa on metsotunnus”."

Kuva sivulla: http://www.keskisuomi.fi/keski-suomi/keski-suomen_maakuntatunnukset