Olin lukemassa yhtä kirjasarjaa (Janet Evanovichin). Kaksi ekaa kirjaa oli suomeksi. Totesin että loput kirjat olivat englanniksi mutta en antanut sen…

Kysytty

Olin lukemassa yhtä kirjasarjaa (Janet Evanovichin). Kaksi ekaa kirjaa oli suomeksi. Totesin että loput kirjat olivat englanniksi mutta en antanut sen lannistaa vaan aloin lukea englanniksi. Sitten huomasin, että yhtäkkiä ne englanninkielisetkin kirjat olivatkin otettu pois. Kysymys kuuluu, että minne ne päätyivät? Olisikos mitään keinoa saada niitä käsiini? Tulevatko ne esim. myyntiin tai jotain ja jos tulee niin koska? Inhottava jättää kirjasarjaa kesken.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lahden kaupunginkirjastossa on olemassa Janet Evanovichin Stephanie Plum -sarjaa yhteensä yhdeksän osaa. Näistä kaksi ensimmäistä on olemassa myös suomeksi ja loput vain englanniksi. Yhtään kirjaa ei ole poistettu, vaan osa niistä on tällä hetkellä lainassa.

Kaiken kaikkiaan sarjassa on olemassa 13 osaa. Viimeiset neljä osaa ovat nimeltään Ten Big Ones (2004), Eleven on Top(2005), Twelve Sharp (2006) ja Lean Mean Thirteen (2007). Kymmenes osa laitetaan tilaukseen.