Oliko Oulussa opettajainkoulutuslaitosta silloin, kun Kajaanissa oli opettajainkoulutuslaitos?

Kysytty

Oliko Oulussa opettajainkoulutuslaitosta silloin, kun Kajaanissa oli opettajainkoulutuslaitos?

Vastaus

Vastattu

Kyllä oli. Ouluun sijoitettiin väliaikainen opettajakorkeakoulu v. 1953. Kolme vuotta myöhemmin opettajakorkeakoulu Oulussa vakinaistettiin.

Kajaanin opettajankoulutusyksikön toiminta päättyi heinäkuussa 2013, jolloin opetus keskitettiin Ouluun.

Lähteet: Oulusa koulusa (ouka.fi)

Seminaarin historiaa (auranet.fi)