Oliko Oslossa (Kristianiassa) vuonna 1922 PM- vai EM-kisat haulikkoammunnassa? Joka toisessa kirjassa sanotaan EM- ja joka toisessa PM-kisat. Olen katsonut…

Kysytty

Oliko Oslossa (Kristianiassa) vuonna 1922 PM- vai EM-kisat haulikkoammunnassa? Joka toisessa kirjassa sanotaan EM- ja joka toisessa PM-kisat. Olen katsonut myös parista urheilukirjasta. Netistä en ole löytänyt vastausta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Werner Nicolai Ekman s. 15.5.1893 Rantasalmella k.3.10.1968 Seinäjoella.Ekman kuului Flyktskytteklubbeniin Helsingissä sekä Seinäjoen Ampujiin ja hän oli perustamassa Seinäjoen Metsästäjät ry:tä.

Pariisin Olympialaisissa v. 1924 hän voitti haulikkoammunnan joukkuekilpailussa pronssia ja henkilökohtaisessa kilpailussa hän sijoittui 11.

PM- kisoissa Kristianiassa (nyk. Oslo) v.1922 ja v. 1931 hän oli kisaedustajana. (lähteessä ei mainintaa sijoituksesta)
http://www.nordicshootingregion.com/nsr-history.html

MM –kisoissa Helsingissä v.1937 Werner Ekman voitti haulikkoammunnan joukkuekilpailussa kultaa.

Lähde: Suuri olympiateos: Urheilukunniamme puolustajat / [tekstit ja toimitus:] Markku Siukonen : Jyväskylä, 2001.