Oliko (onko) Linnan Tuntemattoman sotilaan Lammion etunimi Heikki? (Lehto mainitsi hänet ainakin kerran "kekkuliheikiksi").

Kysytty

Oliko (onko) Linnan Tuntemattoman sotilaan Lammion etunimi Heikki? (Lehto mainitsi hänet ainakin kerran "kekkuliheikiksi").

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lammion etunimeä ei Tuntemattomassa käytetä. Teoksen Olli Helen: Tunnetko Tuntemattoman, Aamulehti 2005 lopun hakemistossa ovat kaikki henkilöt etunimineen, jos etunimi tiedetään, mutta Lammio vain Lammio (s. 152).

Tuntematon sotilas, WSOY, v. 2000 laitos (kuv) sivulta 180 löytyi ahkeran selaamisen jälkeen tuo Lehdon maininta ”Helvetin Keikka-Heikistä”.