Oliko herttoniemessä elanto joskus 1970 tai 1980 luvuilla

Kysytty

oliko herttoniemessä elanto joskus 1970 tai 1980 luvuilla

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mainittuna ajankohtana Herttoniemen vanhassa ostoskeskuksessa metroaseman liepeillä oli Elannon myymälä. Ostoskeskuksen purkamista suunniteltiin vuodesta 1986 alkaen, jolloin Helsingin Sanomien uutisoinnin mukaan Elannon kauppa vielä oli toiminnassa. Hiihtäjäntie 1:n rakennukset purettiin kuitenkin vasta vuonna 2009.

Helsingin Sanomat, uutisarkisto.

Hiihtomäentiellä Erätorilla oli myös Elannon liike ainakin vuonna 1968.

Valokuva: Helsingin kaupunginmuseo, kuvaaja Jalmari Aarnio: https://www.finna.fi/Record/hkm.9CBCEED1-ACF3-45C5-AF52-DAAF2923B957?si…