Oliko Ahvenanmaalla aikaisemmin suomi pakollinen kouluissa? Käsittääkseni oli vielä 20 vuotta sitten, mutta ruotsalaiskielinationalisti väittää vastaan. Eikö …

Kysytty

Oliko Ahvenanmaalla aikaisemmin suomi pakollinen kouluissa? Käsittääkseni oli vielä 20 vuotta sitten, mutta ruotsalaiskielinationalisti väittää vastaan. Eikö ollutkin vuoteen 2007

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ahvenanmaan ainoa virallinen kieli on ruotsi. Ahvenanmaan peruskouluissa suomen kielen opiskelu on aina ollut vapaaehtoista, mutta lukioissa aiemmin pakollista. Vuonna 2005 toisesta kotimaisesta kielestä tuli vapaaehtoinen ylioppilaskirjoituksissa, näin myös Ahvenanmaalla. Suomen kieltä voi opiskella valinnaisena aineena viidenneltä luokalta lähtien.

3 ääntä

Kommentit

LÄHDEVIITTEET?