Olette varmaan nyt onnellisia kun olette tehneet piki-kirjaston vanhasta toimivasta systeemistä nuorille nörteille tehdyn version johon kompastuu kaikki ne…

Kysytty

Olette varmaan nyt onnellisia kun olette tehneet piki-kirjaston vanhasta toimivasta systeemistä nuorille nörteille tehdyn version johon kompastuu kaikki ne jotka eivät ole saaneet datanomikoulutusta. Jos laitat kirjastokortin numeron systeemi väittää ettei niin monta kirjainta sallita. Salasana ei kelpaa jne. On kahdenlaisia kortteja A kirjaimella ja ilman. Minulla ei ole pienintäkään tarvetta keskustella lukemisisistani muiden kanssa vaan haluaisin vaan LAINATA JA LUKEA kirjan. Onko liikaa vaadittu vai pitääkö taas marssia kirjakauppaan.
Olisiko Teillä olemassa vanhoille ja tyhmille tehtyä versiota jota voisi käyttää tavallisetkin ihmiset

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kiitos palautteesta. Uuden PIKI-verkkokirjaston käyttöönottovaiheessa joillakin asiakkailla on ollut vaikeuksia kirjautua sisään ohjelmaan. Järjestelmäntoimittaja Axiell on korjannut vikaa tällä viikolla. On myös ilmennyt, että nolla-alkuiset tunnusluvut eivät ole toimineet.

Verkkokirjastosta voi tehdä hakuja kirjautumatta, mutta jos haluaa tehdä varauksia tai tarkastella omia lainojaan, vaaditaan kirjautuminen. Uuteen PIKIin ensimmäistä kertaa kirjautuessa on hyväksyttävä käyttöehdot ja tehtävä uusi käyttäjätunnus ja salasana. Sen jälkeen voi kirjautua joko tällä uudella tunnuksella ja sen salasanalla tai tuttuun tapaan kirjastokortilla ja sen tunnusluvulla. Jos ette edelleenkään pysty kirjautumaan järjestelmään, voitteko tulla kirjastoon, niin tehdään uusi tunnusluku. Henkilökunta opastaa myös mielellään verkkokirjaston käyttöön.

PIKI-verkkokirjasto on kahdenkymmenen kunnan- ja kaupunginkirjaston yhteinen järjestelmä, joka on nyt ensimmäistä kertaa tuotantokäytössä Suomessa, Käyttöönotossa tulee esiin paljon korjattavaa ja kehitettävää. Toivomme palautetta verkkokirjaston toimivuudesta osoitteessa

http://piki.verkkokirjasto.fi/web/arena/verkkokirjaston-rakentaminen