Olen yrittänyt tuloksetta löytää Porvoon Sannaisten kylän historiaa ja tietoa siellä olleista taloista, esim. pitäjän karttaa tai tietoa alueen…

Kysytty

Olen yrittänyt tuloksetta löytää Porvoon Sannaisten kylän historiaa ja tietoa siellä olleista taloista, esim. pitäjän karttaa tai tietoa alueen kotiseutuyhdistyksestä tms. Ainoa mitä löydän, on Sannaisten kartanon historia. Onko kirjastoissa olemassa tietoa kyseisestä paikasta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti en onnistu löytämään tällaisia tietoja meidän kokoelmistamme. Myös meidän aineistomme koskee pääosin Sannaisten kartanoa. Sen lisäksi on Sannäs ungdomsförening -yhdistyksen historiikki ja maalaiskunnan historiasta kertovassa kaksiosaisessa teoksessa on lukuisia lyhyitä mainintoja kylästä, mutta ei karttoja tai vastaavaa.

Sannäs ungdomsförening r.f. 1912-2012 : en inblick åren 1928-46 genom "Ungdomsbladet" / [sammanfattning och ombrytning: Baaba Juslin-Heikkilä]. Sannäs ungdomsförening, 2012.
Borgå socken genom tiderna. 1 / Göran Selén. Borgå landskommun, 1996.
Borgå socken genom tiderna. 2 / Göran Selén. Borgå landskommun, 1997.