Olen yrittänyt saada selville Shakespearen Loppiaisaatto-näytelmän englannin kielistä nimeä, mutta en ole varma, voinko luottaa tietolähteisiini. Joten, pieni…

Kysytty

Olen yrittänyt saada selville Shakespearen Loppiaisaatto-näytelmän englannin kielistä nimeä, mutta en ole varma, voinko luottaa tietolähteisiini. Joten, pieni opiskelija kaipaisi hieman ohjeistusta :) Epäilisin nimeksi Twelfth Night.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Epäilysi on ihan oikea eli Shakespearen Loppiasaatto on englanninkieliseltä nimeltään Twelfth Night, or what you will. Esim. seuraava nettisivulla http://www.kirjasto.sci.fi/shakespe.htm on Shakespearen näytelmien suomennokset.
Mikäli myöhemmin tarvitset suomennettujen teosten alkuperäiset nimet niin esim. kirjastoissa asiakkaidenkin käytössä olevasta Fennicasta (Suomessa julk. kirjallisuus) ne löytyvät. Samoin kirjastojen tietokannoista, kirjan luettelokortin tiedoista (vanhempaa aineistoa ei ole kuitenkaan luetteloitu niin täydellisesti eli em. tieto voi puuttua).