Nuortenkirja 90-luvulta

Kysytty

Hei!

Olen yrittänyt löytää nimen kirjasarjalle ja kirjailijalle, jonka tuotantoa olen lukenut muistikuvieni mukaan 90-luvulla.

Kirja on mielestäni ollut nuortenosastolla, tai lastenkirja. Kirjat kertovat tasmanialaisen perheen elämästä maatilalla. Heillä on lypsylehmiä. Jos en aivan väärin muista, niin jossain kirjassa perheen lapset ( joista ainakin osa oli teinejä tai jopa nuoria aikuisia) hoitavat jonkin aikaa maatilaa keskenään, kun vanhemmat ovat lähteneet käymään muistaakseni kaupungissa. Mielestäni taustalla oli jokin väärinkäsitys tai jokin muu ongelma, tarkoituksena ei ollut, että he hoitaisivat lehmiä ilman "täysin aikuisten" apua. Lehmät lypsettiin lypsykoneella, eli kirja on kuvannut melko modernia aikaa, ehkä 70-lukua.

Minulla on muistikuva, että kirjan kannen väritys oli keltasävyinen.

Vastaus

Vastattu

Kuvauksen perusteella kyseessä voisi olla Anne Farrellin teos Meidän sakki uurastaa (1981). Sarjaan kuuluu myös muita kirjoja.

1 ääntä

Kommentit

Jes, kiitos paljon! :)

Löysitte kaipaamani kirjasarjan. "Meidän sakki edistyy" on näemmä kirjoista keltakantisin ja sen ulkonäkö on jäänyt mieleeni, mutta on tuossa "Meidän sakki uurastaa" -kirjan kannessa vähän myös rusehtavan kellertävää, kun siinä on jerseynauta. :)