Olen yrittänyt etsiä jättiläisistä kertovaa lasten kuvakirjaa, jota lainasin kirjastosta 1970-luvulla.

Kysytty

Olen yrittänyt etsiä jättiläisistä kertovaa lasten kuvakirjaa, jota lainasin kirjastosta 1970-luvulla. Muistan kirjasta, että siinä oli vihreänsävyinen kansi, jossa jättiläisen kuva. Kirja oli suomeksi, mutta en usko, että se oli alun perin suomalainen. Muistaakseni siinä oli useita tarinoita jättiläisistä. Se oli kookas kirja, samaan tyyliin kuin Mauri Kunnaksen kuvakirjat. Lainasin sitä Jämsän kirjastosta ahkerasti vuoden 1976 paikkeilla. Olen yrittänyt myöhemmin etsiä sitä kirjastosta ja antikvariaatista, mutta en ole löytänyt.

Vastaus

Vastattu

Kyseessä voisi olla David L. Harrisonin kirja Jättiläistarinoita, joka on ilmestynyt vuonna 1973.