Olen yritänyt etsiä satukirjaa, jota luin lapsilleni reilu kymmenen vuotta sitten. Kansi oli muistaakseni vaaleankeltainen ja siinä oli mahdollisesti laivan…

Kysytty

Hei! Olen yritänyt etsiä satukirjaa, jota luin lapsilleni reilu kymmenen vuotta sitten. Kansi oli muistaakseni vaaleankeltainen ja siinä oli mahdollisesti laivan pyöreä ikkuna, jossa oli monia eläimiä kurkkimassa. Tarinoita oli mielestäni ainakin lähes jokaiselle vuoden päivälle, ja ne olivat mukavan lyhyitä, noin sivun mittaisia. Tarinoiden henkilöt olivat aina eläimiä, haisunäätiä, elefantteja jne. Olen yrittänyt hakea kirjaa kaikilla mahdollisilla hakusanoilla, mutta ei ole onistumista tullut. Löytyisikö täältä apu?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kuvauksen perusteella kyseessä voisi olla Eläinten suuri satukirja / toim. Wendy Cooling, kuv. Penny Dann (WSOY 2001).

Toinen vaihtoehto voisi olla Rod Campbellin Lorulaatikko, jossa on 20 tarinaa. Kirjassa on vain 24 sivua, joten tarinat ovat todella lyhyitä!

Kolmas vaihtoehto: Vuosi täynnä tarinoita: 366 satua ja runoa / Adams, Georgie. Sopisi kuvaukseen, väri keltainen, kannessa monia eläimiä…

Kirjojen saatavuuden voi katsoa Piki-verkkokirjastosta, osoitteesta http://kirjasto.tampere.fi/Piki?formid=find2 Omaksi kirjan voi ostaa varmaankin vain jostakin antikvariaatista.