Olen vuosien varrella yrittänyt useasti etsiä kirjaa, jota äitini luki minulle pienenä 80-luvun lopulla tai 90-luvun alussa. Kirjan nimi saattoi olla jotain…

Kysytty

Olen vuosien varrella yrittänyt useasti etsiä kirjaa, jota äitini luki minulle pienenä 80-luvun lopulla tai 90-luvun alussa. Kirjan nimi saattoi olla jotain pieneen enkeliin viittaavaa ja tarinassa/tarinoissa pieni enkeli lensi taivaasta maan päälle ja katseli ikkunoista ihmisten elämää ja ehkä auttoi heitä pulmissaan. Löytyisikö mitään tähän viittaavaa?

Vastaus

Vastattu

Voisikohan kyseessä olla Maijaliisa Dieckmannin satukokoelma Elli-enkeli ja tiukutossut (Gummerus, 1988)? Kirjan kansikuva löytyy esim. Googlen kuvahaulla.

Lastenkirjoja voi hakea ja selailla esim. Lastenkirjainstituutin Onnet-tietokannassa: https://lki.verkkokirjasto.fi/etusivu

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Voi, kyllä, tämä se oli! Kiitos!