Olen unohtanut minun käyttäjätunnukseni ja salasanani, kun on aika pitkä aika viime asioinnista. Kirjastokorttini takana on tällainen numero 20000 01893 6282…

Kysytty

Hei
Olen unohtanut minun käyttäjätunnukseni ja salasanani, kun on aika pitkä aika viime asioinnista.
Kirjastokorttini takana on tällainen numero
20000xxxxxxxxx
onko se minun käyttäjätunnukseni? Haluaisin asioida kirjaston verkkopalvelussa.

Vastaus

Vastattu

Helmet-kirjastokortti ja asiakastiedot poistetaan kirjaston rekisteristä, jos kortti on ollut käyttämättä kolme vuotta, eikä asiakkaalla ole selvittämättömiä asioista (kuten maksamattomia maksuja tai palauttamatonta aineistoa).

Antamanne kirjastokortin numero ei ole Helmet-kirjaston rekisterissä.

Uuden kirjastokortin hakemisen voi aloittaa täyttämällä ennakkorekisteröitymisen: https://www.helmet.fi/fi-FI/Ei_kirjastokorttia_Tayta_tietosi_ennakko(18…
Ennakkorekisteröityminen ei ole pakollista, kirjastokortin hakeminen onnistuu yhtä hyvin myös tulemalla suoraan kirjastoon. Mukana pitää olla voimassa oleva, kuvallinen henkilötodistus.

Kirjastossa käyvät seuraavat henkilötodistukset:

  • EU-maiden henkilötodistukset
  • passi
  • suomalainen ajokortti
  • kuvallinen KELA-kortti, alle 18-vuotiailta myös kuvaton KELA-kortti
  • Suomessa sijaitsevan vastaanottokeskuksen asukaskortti
  • Maahanmuuttoviraston myöntämä oleskelulupakortti.

Pelkkä kuva henkilöllisyystodistuksesta ei riitä.