Olen tutkinut nimikirjoja mutta en löydä niistä sukunimeä Jäderholm, miten löytäisin nimestä tietoa?

Kysytty

Olen tutkinut nimikirjoja mutta en löydä niistä sukunimeä Jäderholm, miten löytäisin nimestä tietoa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sivustolta sukunimi.info löytyy jonkin verran tietoa Jäderholm-nimestä sekä useita hyödyllisiä linkkejä suku- ja väestörekistereihin. Nimi on suojattu ja suhteellisen harvinainen, mikä varmaankin selittää sitä, miksi ette ole löytänyt siitä tietoa.

Suomen sukututkimusseura pitää yllä keskusteluforumia, jonne usein lähetetään juuri tämäntyyppisiä kysymyksiä. Sitä kannattanee kokeilla.

1 ääntä

Kommentit

Google-haulla tuli näkyviin tämä kysymys ja vastaus. Meitä on useita puutarhuri Olof Jäderholmin suvun tutkijoita, samoin ainakin yksi vaunumestari Olof Jäderholmin sukua tutkinut. Vanhan tarinan mukaan kolme nuorukaista lähti Ruotsin Jäderin pitäjästä 1700-luvun loppupuolella Suomeen ja he sopivat ottavansa sukunimeksi Jäderholm. - Jos kysyjä kaipaa vielä tietoa nimestä ja suvuista, vaikkapa minuun voi ottaa yhteyttä.