Olen tehnyt työkavereille hyvän mielen joulukalenterin, ja haluaisin yhdeksi luukuksi vinkin 5 kirjasta, jotka kannattaa lukea. Kriteerit olisivat että 1)…

Kysytty

Hei! Olen tehnyt työkavereille hyvän mielen joulukalenterin, ja haluaisin yhdeksi luukuksi vinkin 5 kirjasta, jotka kannattaa lukea. Kriteerit olisivat että 1) kirja löytyy sekä suomeksi että englanniksi 2) kirja on jollain tavalla rauhoittava, siinä on positiivinen loppuratkaisu tai muutoin se on hyvänmielinen ja 3) työporukalla arvostaa hyvää laatua, eli haussa esimerkiksi palkittuja tai muutoin laadukkaita kirjoja. Kiitos jos saisin tällaisen listan!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alla on lista omista ehdotuksistani hyvän mielen kalenteriisi. Mukana on myös yksi lastenkirja, iki-ihana klassikko Salainen puutarha, joka mielestäni kaikkien pitäisi lukea, sekä tietokirja Hyvän historia.

Keskiyön kirjasto / The Midnight Library / Matt Haig

Salainen puutarha / The Secret Garden / Frances Hodgson Burnett

Hyvän historia : ihmiskunta uudessa valossa / Humankind : a hopeful history  / Rutger Bregman

Etta ja Otto ja Russell ja James / Etta and Otto and Russell and James /  Emma Hooper

Kaikki on mahdollista / Anything is possible/ Elizabeth Strout

Linkit vievät kyseisen kirjan tietoihin Helmet-verkkokirjastossa.

Lisää hyvän mielen kirjoja voi etsiä esimerkiksi Kirjasampo-sivustolta.