Olen suomen kielen opiskelija Tšekistä ja olen etsimässä kirjaa "Aseman kello löi kolme kertaa: Suomen rautateiden kulttuurihistoriaa", jonka tarvitsen…

Kysytty

Hei!

Olen suomen kielen opiskelija Tšekistä ja olen etsimässä kirjaa
"Aseman kello löi kolme kertaa: Suomen rautateiden kulttuurihistoriaa", jonka tarvitsen kirjoittaessa graduani. Olen huomannut, että kirja on olemassa esim. Helmet-kirjastoissa Helsingissä, vaan minä en voi päästä Suomeen eikä lainata sitä.

Miten ja mistä voisi pyytää digitalisoimaan sitä? Ja onko se edes mahdollista? Millaisia lähteitä suosittelisitte myös kokeilemaan?

Kiitos paljon!
T. Anna

Vastaus

Vastattu

Teosten skannaaminen ja lähettäminen digitaalisena ei ole mahdollista tekijänoikeudellisistakaan syistä. Aseman kello löi kolme kertaa -tietokirjaa näkyisi kuitenkin löytyvän runsaasti antikvariaateista. Lähettäminen Tšekkiin onnistunee maksua vastaan.

Menestystä gradu-työhön!