Olen saksan kielen opettaja ja aloitan opetuksen Sibelius-Akatemiassa muutaman viikon päästä. Koska en suomeksikaan hallitse mitenkään laajalti musiikkialan…

Kysytty

Hei!

Olen saksan kielen opettaja ja aloitan opetuksen Sibelius-Akatemiassa muutaman viikon päästä. Koska en suomeksikaan hallitse mitenkään laajalti musiikkialan termejä, niin kyselisin, että löytyyköhän kirjastosta jotain käsikirjaa, sanakirjaa tms. erityisesti klassisen musiikin alalta, jossa olisi listattuna ja selitettynä alan sanastoa ihan suomen kielellä. Kiitokset vastauksesta jo etukäteen!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Musiikkisanakirjoja löytyy useitakin. Saat listan kirjoista ja niiden sijaintitiedoista kirjoittamalla kirjaston aineistotietokantaan http://www.helmet.fi/ sanat musiikki terminologia tai musiikki sanakirjat. Tässä pari:

Zeranska-Gebert, Grazyna
Parlando : musiikkisanakirja
Yliopistopaino, 2002

Ervola, Kaija
Musiikkisanakirja
Finn lectura, 2001

Brodin, Gereon
Musiikkisanakirja
Otava, 1980