Olen saanut aikoinani lahjaksi (seurakunnalta tms.) joulukalenterikirjan Tulevaisuuden Maa (Lasten Keskus, 1999, ISBN 951-627-221-5). Kirjaa on ilmeisesti…

Kysytty

Hei! Olen saanut aikoinani lahjaksi (seurakunnalta tms.) joulukalenterikirjan Tulevaisuuden Maa (Lasten Keskus, 1999, ISBN 951-627-221-5). Kirjaa on ilmeisesti painettu myös ruotsin kielisenä. Mikä on kirjan nimi ruotsiksi ja kuka sen on julkaissut? Haluaisin löytää ruotsinkielisen painoksen käsiini. Kiitos vastauksestasi!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Adventtikalenterin tavoin toimivaa kuvakirjaa Tulevaisuuden maa jaettiin 1999 osassa seurakuntia lahjaksi tietyille ikäluokille. Kirja oli riemuvuoden projekti kaikissa Pohjoismaissa. Sitä julkaistiin suomen lisäksi, ruotsin, norjan, tanskan, islannin, viron ja pohjoissaamen kielillä. Ruotsiksi sen nimi on Framtidslandet (ISBN 91-526-2607-5) ja kustantaja oli Verbum Förlag (1999) Tukholmassa. Sitä ei ole Oulun kaupunginkirjastossa , mutta sen voi kaukolainata mm. Oulun kaupunginkirjaston kautta.